Καλησπέρα σας!!!
Έφτασε η Παρασκευή, τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα. Θα παίξουμε, θα διασκεδάσουμε, θα φάμε τα νόστιμα εδέσματα αλλά θα ασχοληθούμε και με τα μαθήματα λιγάκι. Σας στέλνω επαναληπτικές ασκήσεις στη γλώσσα και στα μαθηματικά.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
1.Συμπλή-ρωσε τον πίνακα.
Ρήματα |
Ουσιαστικά |
Επίθετα |
χαίρομαι |
χαρά |
χαρούμενος, -η, -ο |
πονώ |
|
|
λυπάμαι |
|
|
αγαπώ |
|
|
ζηλεύω |
|
|
φοβάμαι |
|
|
ευτυχώ |
|
|
στενοχωρώ |
|
|
νικώ |
|
|
θλίβομαι |
|
|
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ |
||||||||||
Ονομαστική |
η |
ώρα |
μέλισσα |
φωνή |
παραμυθού |
υπναρού |
||||
Γενική |
της |
|
|
|
|
|
||||
Αιτιατική |
τη(ν) |
|
|
|
|
|
||||
Κλητική |
__ |
|
|
|
|
|
||||
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ |
||||||||||
Ονομαστική |
οι |
|
|
|
|
|
||||
Γενική |
των |
|
|
|
|
|
||||
Αιτιατική |
τις |
|
|
|
|
|
||||
Κλητική |
__ |
|
|
|
|
|
ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ (διαβάζω προσεκτικά)
ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΑ ΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΣΕ :
ενεργητικά σε –ω παθητικά σε _μαι
(γιατί φανερώνουν κάποια
(γιατί φανερώνουν ότι παθαίνουμε κάτι ή
ενέργεια) .
βρισκόμαστε σε μια κατάσταση).
π.χ. κρατώ, τρέχω ,δένω. π.χ. χαίρομαι, λυπάμαι,
θλίβομαι, λούζομαι.
Τα
πρόσωπα του ρήματος
Στα ρήματα δεν έχουμε πτώσεις, Ονομαστική , Γενική, Αιτιατική, Κλητική. Έχουμε όμως πρόσωπα. Τα πρόσωπα αυτά είναι τρία στον ενικό και τρία στον πληθυντικό. Τα πρόσωπα τα σχηματίζουμε με την βοήθεια της προσωπικής αντωνυμίας. Έτσι έχουμε : |
ΕΝΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
εγώ (α΄ πρόσωπο= αυτός που μιλάει)
εσύ (β΄ πρόσωπο= σ’ αυτόν που μιλάμε)
αυτός,-η,-ο ( γ΄ πρόσωπο= εκείνο για τον οποίο μιλάμε)
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
εμείς ((α΄ πρόσωπο)
εσείς (β΄ πρόσωπο)
αυτοί,-ές,-ά (γ΄ πρόσωπο)
3. Βάλε μπροστά στο ρήμα, το πρόσωπο που ταιριάζει.
...εγώ.. παίζω ……….παίζετε ………..παίζουν
………. παίζει …………παίζεις …………παίζουμε
4. Γράψε το πρόσωπο και τον
αριθμό στο κάθε ρήμα.
εγώ
δίνω
α΄ ενικό πρόσωπο
αυτός
μαγειρεύει ………………………………
εμείς τρέχουμε ……………………………….
αυτή γράφει ……………………………….
εσύ διαβάζεις ……………………………….
αυτοί παίζουν ……………………………….
αυτό ζωγραφίζει ………………………………...
εσείς προσέχετε ………………………………..
5. Να κλίνεις τα παρακάτω ρήματα.
Ενικός Αριθμός |
Πληθυντικός Αριθμός |
||
Εγώ |
κάνω |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ενικός Αριθμός |
Πληθυντικός Αριθμός |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
Αυτός-ή-ό |
μαγειρεύει |
|
|
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1.Κάνω τις προσθέσεις κάθετα. ΔΕΝ ξεχνάω τα κρατούμενα.
79+28 56+19 29+68 49+34
53+29 29+65 18+75 45+37
2.Κάνω τις αφαιρέσεις κάθετα. ΔΕΝ ξεχνάω τα κρατούμενα.
51-29 95-59 70-38
62-53
53-29
92-74 90-12 65-56
3. Να λύσεις τα προβλήματα
1.
Η
μητέρα έβαψε 26 αυγά και η γιαγιά 27 αυγά. Πόσα αυγά έβαψαν συνολικά;
Λύση :
Απάντηση : _______________________________________________
2.
Ο ζαχαροπλάστης την Πέμπτη έκανε 45 τσουρέκια και πούλησε τα 27. Πόσα τσουρέκια του έμειναν;
Λύση :
Απάντηση : _______________________________________________
3.
Η
Ασημίνα έχει 45 καραμέλες. Η Μαργαρίτα έχει 17 καραμέλες λιγότερες. Πόσες
καραμέλες έχει η Μαργαρίτα;
Λύση :
Απάντηση : _________________________________________________
4.
Ο
Γιώργος έχει 36 βόλους. Ο Δημήτρης έχει 9 περισσότερους. Πόσους βόλους έχει ο
Δημήτρης;
Λύση :
Απάντηση : ___________________________________________
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!
Φυσικά δεν θα ξεχάσεις να διαβάσεις τον πολλαπλασιασμό πολλές φορές και
να τον πεις από έξω ……….
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!!
Επίσης μπορείτε να πατήσετε πάνω στους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε πασχαλινές δραστηριότητες.
Ελπίζουμε όλοι να συναντηθούμε στο σχολείο μας μετά τις διακοπές.
Εύχομαι να περάσετε όλοι υπέροχα όλες τις ημέρες των διακοπών του Πάσχα!!!!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σχολιάζετε μόνο αν είναι απαραίτητο!